Bike Boutique GalatiPagina PrincipalaServicii prestateInformatii UtileGalerie mediaContacteaza-ne
Bike Boutique Galati
 
Reglaje simple

Datorita exploatarii, unele componente necesita reglare periodica. In aceasta categorie intra (printre altele) franele,
mecanismul deraior, etc. Aceste reglaje se pot face cu usurinta de catre oricine cu minime cunostinte de mecanica sau putina indemanare.

Franele pe disc mecanice sunt inca de actualitate si in ciuda faptului ca multi sustin ca acestea vor disparea in viitorul apropiat, noi va spunem  ca ele vor continua sa existe datorita costului redus de achizitionare, intretinerii mai usoare si chiar datorita performantelor. Utilizate cu manete si cu un disc pe masura, frane precum Avid BB7 sau Hayes MX-2 presteaza foarte bine, oferind suficienta putere de franare pentru a-i satisface si pe cei mai pretentiosi.

Cum reglezi o frana pe disc mecanica?

in teorie, lucurile sunt simple, dar in practica s-ar putea ca treaba sa nu mearga ca unsa. Pentru reglaj nu va trebui sa demontezi etrierul ci doar sa-i slabesti suruburile de prindere (pe adaptor IS sau direct pe furca PostMount). Daca doresti sa verifici uzura placutelor de frana, va trebui sa-l demontezi de pe furca.

Pentru inceput, detensioneaza cablul din reglajele de pe maneta si etrier. in felul acesta te asiguri ca parghia cablului va fi mai mare. Cu cat micsorezi distanta dintre surub si maneta, cu atat disnata dintre placute si etrier creste. Acest pas te va ajuta la reglajul urmator.

Inainte de a face alinierea etrierului fata de disc, asigura-te ca placutele functioneaza corect.Deregula, franele pe disc mecanice functioneaza prin actionarea doar a unei placute (cea dinsprea exterior), cea din interior ramanand mereu fixa. Chiar daca la actionare placuta ramane fixa, are un reglaj fin pentru apropierea fata de disc. Regleaza placuta astfel incat distanta intre disc si marginea corpului etrierului de pe partea cu placuta mobila, sa fie cat mai mic. in acest fel, te asiguri ca parghia asupra careia actioneaza cablul, va fi mai mare iar franarea, mai eficienta.

Utilizeaza reglajul separat existent pe etrier, actionabil cu ajutorul unei chei imbus (Right Pad In).

Cu suruburile desfacute, dar cu etrierul inca prins pe furca, misca de el stanga-dreapta pentru a-l elibera din poztia in care a fost initial. Roaga pe cineva sa stranga puternic maneta de frana, timp in care tu vei strange cele 2 suruburi ale etrierului. Aceasta este varianta simpla. Varianta mai complicata este sa aduci tu etrierul in pozitia dorita (urmarind exact distanta dintre placute si disc) ca apoi sa-l strangi in respectiva pozitie. Trebuie sa stii ca daca alegi varianta mai complicata, aceasta necesita o precizie foarte mare, iar sansele ca etrierul sa fie perfect aliniat cu discul, scad.

In mod normal, reglajul ar trebui sa fie efectuat. Dar cum in majoritatea cazurilor mai apare cate o problema neprevazuta, va trebui sa faci urmatoarele:

Ai ajuns la final. Ultimul reglaj este cel al cursei manetei. Daca cursa acesteia este prea mare (daca maneta atinge de ghidon la actionare), tensioneaza cablul din reglajul de pe etrier sau de pe maneta. Sunt aceleasi reglaje pe care le-ai detensionat initial. Cu cat maresti distanta dintre surub si maneta, cu atat distanta dintre placute si disc scade.

Daca placutele ating in continuare in disc, asigura-te ca acesta din urma nu este cumva stramb in urma unei lovituri. Foarte important pentru o functionalitate buna: pune putina vaselina pe cablu si apoi introdu-l in camasa. Fiind lubrifiat, acesta va functiona mult mai usor, feedback-ul va fi mai bun iar tu, multumit.

Bike Boutique 2013ABCGraph - graphics. ideas.
FaceBook Bike Boutique Galati